Stiftende Generalforsamling 2017
Dagsorden
1. Valg af dirigent.
Lukas blev valgt
2. Valg af referent.
Peter blev valgt
14 var fremmødt og med Sonny og Mike, der kom senere, blev vi 16.
3. Fremlægning, diskussion og afstemning om vedtægter.
Foreningsvedtægterne blev fremlagt punktvist og diskuteret. Der blev rettet løbende. I udgangspunktet var folk nogenlunde tilfredse med det forslag til vedtægter, der har været stillet.
Foreningens navn blev diskuteret i forhold til blandt andet formål og beliggenhed. Til sidst faldt valget på Rogue Trader København.
Foreningsvedtægterne blev derefter enstemmigt vedtaget.
4. Planlægning af overdragelse af foreningens lokaler og drift.
Bestyrelsen får beføjelse til at administrere prøvebesøg indtil ordinære generalforsamling.
Sonny foreslår, at vi skal ud og finde lokaler.
Thomas mente, at dette kan overlades til den kommende bestyrelse.
Punktet blev derefter flyttet til efter punkt 7.
5. Forslag til budget og kontingent.
Bestyrelsen bemyndiges til at fastsætte kontingent indtil næste generalforsamling. Dog må dette ikke overstige 200,- per måned.
Derudover fastsætter bestyrelsen budget og overtagelser af lokaler mm. i samarbejde med Sonny.
Sonny gjorde opmærksom på, at der var mulighed for at få ekstra penge ind via arrangementer såsom turneringer og malekurser. Hertil sagde Lukas, at vi skal passe på ikke at blive for luftige med vores potentielle indtægter.
Thomas anførte, at der allerede er planlagt turneringer i efteråret. Dem bør vi ikke aflyse. Bestyrelsen skal fokusere på at afholde disse. Gerne via udvalg. Argumentet for betaling ved turneringerne er, at dette er ekstraordinære arrangementer, der ligger udover klubbens normale drift.
Sonny anførte, at der bør budgetteres med et vist overskud i driften af hensyn til økonomisk sikkerhed på længere sigt.
Lukas foreslog at prøve med en frivillig indsamling, eventuelt anonymt.
6. Valg af foreningens bestyrelse.
Morten opfordrede Sonny til at opstille til bestyrelsen.
Morten og Rasmus var stemmetællere.
Valg af formand. Følgende opstillede
Thomas - enstemmigt valgt som formand
Valg af kasserer. Følgende opstillede
Peter - enstemmigt valgt som kasserer
Valg af kasserersuppleant. Følgende opstillede
Mike - enstemmigt valgt som kasserersuppleant
Valg af bestyrelsesmedlemmer. Følgende opstillede
Lukas 9
Jeppe 11
Sigurd 5
Casper 5
Frederik 7
Sonny 5
Jeppe, Frederik og Lukas blev valgt til bestyrelsen
Valg af suppleanter. Følgende opstillede
Casper 6
Sigurd 8
Lazar 7
Mike 4
7. Valg af revisor.
Thomas foreslog at give bestyrelsen bemyndigelse til at udpege en revisor. Dette blev enstemmigt vedtaget.
Punkt 4 fortsat.
Freddy mente, at det skal prioriteres højt, at vi bliver i disse lokaler. Sonny sagde, at dette burde være muligt.
Thomas foreslog at foreningen overtog den daglige drift per 1/9. Dette blev bakket op af Sonny. Casper anførte, at det giver et meget lille vindue til overførsel. Morten mente, at foreningen som sådan har en interesse i at starte fra den 1/9.
Der var enighed om, at foreningen satser på at overtage driften af lokalerne pr. 1/9
Casper spurgte om, vi som medlemmer indbetale kontingent for tre måneder til den første?
Sonny, der er en håndfuld medlemmer, der har betalt årskontingent og pengene er brugt. Casper, det er teknisk set ikke foreningen, der hæfter for disse penge.
8. Eventuelt.
Dirigenten hævede generalforsamlingen klokken 21.04
For referat: Peter Lintrup