General Forsamling 09/05-2018
fremmødte:
lukas, freddy, morten DK, thomas, marcus, lazar, sigurd, nils, peter, rasmus, thomas, morten, sonny, troels, jeppe ved fuldmagt.
Valg af referant: Sigurd
valg af stemmetællere: lazar, troels.
formandens årsberetning:
Vi er kommet okay fra land. Økonomien er fornuftig i forhold til at betale husleje. Vi har nogle udfordringer med rengøring og oprydning. I og med det er medlemsdrevet kræver vi stadig lidt mere styring fra medlemmerne selv; det kunne vi godt blive bedre til.
Vi havde en rotte. Den er død, og der blev gjrot rent efter.
Folk arrangerer selv turneringer etc på eget initiativ hvilket er super godt, og de er samtidig god pr. Vi har stort set samme medlemstal som da vi overtog driften fra Sonny; cirka 53.
Dagsbilletter virker til at fungere fint.
Vi ser frem til et år mere hvor vi forhåbentlig kan bygge på, i forhold til at komme ud til flere.
Husk man kan sende gode forslag til bestyrelsen eller til et af bestyrelsesmedlemmerne.
4. Valg af bestyrelsen
4.1 Formand
Thomas stiller op som den eneste. Han er valgt <3
4.2 Bestyrelsesmedlemmer
Mike som var kassersuppleant er den nye kasser, da Peter trækker sig tilbage.
Marcus stiller som den eneste op som kassersuppleant, og er dermed valgt.
Resten af bestyrelsen:
3 medlemmer og 2 suppleanter skal vælges.
Folk der stiller op:
Jeppe: -> bestyrelsesmedlem.
Nils: -> suppleant.
Morten DK: -> bestyrelsesmedlem.
Sigurd: -> bestyrelsesmedlem..
Peter: -> suppleant.
5
Vi skal have ændret Kontingent, paragraf 3, styk 2 fra:
3) Kontingent
Stk. 2: Medlemskontingentet fastlægges på den ordinære generalforsamling for et år frem i tiden.
Kontingentperioden løber fra 1/5 til 30/4.
Kontingentindbetalinger opkræves kvartalsvist.
Til følgende ordlyd:
3) Kontingent
Stk. 2: Medlemskontingentet fastlægges på den ordinære generalforsamling for et år frem i tiden.
Kontingentperioden løber fra 1/5 til 30/4.
Kontingentindbetalinger opkræves kvartalsvist.
En måneds kontingent dækker fra den første i måneden til den sidste dato i samme måned.
Alle stemte for!
6. Kommentar: svind i kiosken
der er 10-30% svind i kiosken. Dvs vi tjener kun minimalt i kiosken. Vi skal være bedre til ikke at lave svind.
7. Ordensregler. Sørg for at læse dem og formidle dem videre til gæster og andre medlemmer.
8. Rengøring:
For nogle i klubben er stedet et sted man tager hen for at flygte fra hverdagen og ikke et sted man kommer for at gøre rent. Derfor kan vi måske hyre rengøring? Spørgsmålet er om der er penge til det. Det er heller ikke sikkert at folk vil lægge flere penge i kontigent for at sørge for at der bliver gjort rent.
Skal Sigurd og Sonny være rengøringsudvalget, som prøveordning? Ja det gør vi.
9. Turneringer.
Vi snakkede lidt om fordele og ulemper ved at folk skal betale 50 kroner for at spille her når der er turnering. Ulemper, det er synd for folk at de ikke kan være her gratis? Fordel: Vi kan betale vores husleje.
Vi har en gang imellem åbent hus. Så hvis man gerne vil holde en gratis turnering kan man afholde en turnering på disse dage.
Ift turneringer har vi oplevet at der nogle gange ikke er medlemmer, der tager ansvar for eksmpelvis opvask eller oprydning efter turneringen. Vi holder fast ved at man ikke kan afholde en turnering uden at være medlem, da ikke medlemer ikke tager ansvar.
10. Medlemsregister
Vi kunne tænke os en planche hvor medlemmerne står på. Måske endda noget med billeder. Medlemmerne vælger selv billedet og evt skriver en lille teks om sig selv. F.eks: "Jeg hedder sigurd jeg spiller 40k, D&D og malifaux". Dette er også smart i forhold til at vide hvem der er medlemmer.
Nils snakker om at holde en ugentlig hobbydag hvor der altid er åbent. Argumentet er at det er fedt at der er én dag om ugen hvor det bugner hernede.